Amazon Yılın En İyi Kitapları (Kurgu Dışı) #3
New York Times Çok-Satanlar
YILIN EN İYİ KİTAPLARI LİSTESİ
The Washington Post, The New Yorker, Goodreads, Lit Hub
Yirmi birinci yüzyılın en dikkat çekici gerçek suç öykülerinden biri:
Dünyanın en üretken sanat hırsızı Stéphane Breitwieser'in hikâyesi.
"Sanat Hırsızı, tıpkı baş karakteri gibi, kendine güvenen, enerjik ve harika bir zamanlama anlayışına sahip."
—The New Yorker
"Büyüleyici."
—The Wall Street Journal
Yüzyıllar boyunca sanat eserleri dünyanın dört bir yanından sayısız şekilde çalındı, ancak hiç kimse bu konuda usta hırsız Stéphane Breitwieser kadar başarılı olamadı. Yaklaşık sekiz yıl boyunca Avrupa'nın dört bir yanındaki müze ve katedrallerde iki yüzden fazla soygun gerçekleştiren Breitwieser, gözcüsü olarak çalışan kız arkadaşıyla birlikte, her şey korkunç bir şekilde paramparça olana kadar üç yüzden fazla obje çaldı.
Sanat Hırsızı'nda Michael Finkel bizi Breitwieser'in tuhaf ve büyüleyici dünyasına götürüyor. Çoğu hırsızın aksine, Breitwieser asla para için hırsızlık yapmadı. Bunun yerine, tüm hazinelerini iki gizli odada tutarak onları doyasıya seyretti. Olağanüstü bir atletizme ve neredeyse her türlü güvenlik sistemini aşma konusunda doğuştan gelen bir yeteneğe sahip olan Breitwieser, inanılmaz sayıda cüretkâr hırsızlık yapmayı başardı. Yine de bu tuhaf yetenekler, riske karşı giderek artan bir umursamazlık ve bir bağımlının skor yapma ihtiyacını doğurdu ve Breitwieser'in kız arkadaşının artık bırakması yönündeki ricalarını görmezden gelmesine yol açtı ve ta ki son bir kibir eylemi her şeyi yerle bir edene kadar da çalmaya devam etti.
Bu; sanatın, suçun, aşkın ve ne pahasına olursa olsun güzelliğe sahip olmak için duyulan doyumsuz açlığın sürükleyici bir hikâyesidir.
"Sanat Hırsızı, tıpkı baş karakteri gibi kendine güvenen, enerjik ve harika bir zamanlama anlayışına sahip. Gerilim ve sürprizlerle ilerliyor. ... Bu son derece riskli, ihtimallere meydan okuyan suç serüveni, Finkel tarafından harika bir şekilde anlatılıyor ve hikayenin gidişatı yükseliş ve düşüşten ziyade çılgınlık ve daha fazla çılgınlık şeklinde ilerliyor. ... Finkel'ın kitabını bu kadar eğlenceli kılan şeylerden biri de, [Breitwieser'ın] stratejilerinin istisnasız çılgınca olması."
—Kathryn Schulz, The New Yorker
"Büyüleyici bir gerçek suç psikolojik gerilim romanı. ...
Sanat Hırsızı, Maigret ya da Poirot'nun peşinde olduğu bir dolandırıcının (ki ona karşı hem sempati hem de tiksinti duyuyorsunuz) peşinde olduğu bir Fransız polisiyesinin gerilimini hissettiriyor. Sonuç ise tam bir şok. Finkel büyüleyici bir hikâye anlatıyor. Bu kitabı sonuna kadar elinizden bırakmanız çok zor."
—Moira Hodgson, The Wall Street Journal
"Titizlikle detaylandırılmış, sayfa çevirten bir anlatı.... Psikolojik bir gerilim olduğu kadar bir polisiye de olan Finkel'in anlatısı, Breitweiser'ın gizlilik ve İsviçre çakısından başka bir şey kullanmadan yaptığı göz önündeki hırsızlıkların sürükleyici tasvirlerini, küresel sanat hırsızlığının kısa bir tarihini ve psikologların Breitwieser'ın bilinçdışı motivasyonları üzerine düşüncelerini iç içe geçiriyor....Finkel, ana karakterine duyduğumuz büyük sempati ile derin şüphe arasında salınmamızı ustalıkla sağlıyor."
—Jenny McPhee, Air Mail
"Sanat hırsızlarını Pierce Brosnan'ın The Thomas Crown Affair filmindeki göz alıcı karakterine benzetmek romantiktir. Gerçek ise çok daha az çekici. Örnek olarak: Stéphane Breitwieser, tüm zamanların en başarılı sanat hırsızlarından biri. Breitwieser yaklaşık 1994'ten 2001'e kadar 200'den fazla soygun gerçekleştirdi. Kitabın ilk dersi ne? Avrupa'da çok sayıda personel eksikliği olan tarihi bina var. İkincisi? Megaloman bir kleptoman bile yetenekli bir yazarın kalemiyle bir nebze sempatik hale gelebilir."
—Bloomberg
"Büyüleyici ve karmaşık bir karakterin sürükleyici ve şaşırtıcı bir portresi; saplantının ve ziyan edilmiş bir zekânın sürükleyici hikâyesi."
—Kirk Wallace Johnson,
The Feather Thief ve The Fishermen and the Dragon kitaplarının çok satan yazarı
"Finkel, bu ustalıklı gerçek suç öyküsünde, 200'den fazla sanat eseri çalan... annesinin tavan arasını yağlıboya tablolar, gümüş kaplar ve antika silahlardan oluşan ışıltılı bir hazineye dönüştüren Fransız sanat hırsızı Stéphane Breitwieser'in büyüleyici maceralarının izini sürüyor. ... Finkel, sanat teorisinden ve Breitwieser'ın psikoloji raporlarından yola çıkarak, kitabın kahramanının güzelliğe olan bağımlılığı üzerine düşünüyor. ... Sürükleyici bir yolculuk."
—Publishers Weekly, yıldızlı eleştiri
"Gelmiş geçmiş en becerikli sanat hırsızı unvanı için güçlü bir adayın hikâyesi... Finkel'ın her bir hırsızlığı tek tek anlatışı iyi bir gerilim öyküsünün temposuna ve atmosferine sahip. ... Yazar her hırsızlık olayını ve Breitwieser'in basit ama etkili yöntemlerini anlatıyor. ... Finkel'ın kapsamlı araştırması, sanat tarihi incelemesi ve konusuyla yaptığı saatler süren röportajlar bir araya gelince ortaya ilgi çekici bir kitap çıkmış."
—Kirkus
"Finkel'ın güçlü anlatımı açılış bölümünden itibaren her hırsızlığın dramını artırıyor. Finkel, sanat tarihi ve gerçek suç meraklılarının bu gerilim dolu, zekice yazılmış eserin sayfalarını şok edici sonucuna kadar saplantılı bir şekilde çevirmesini sağlayacak."
—Library Journal